aworge

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

I continue my journey through the country

Av a.worge - 20 juni 2010 11:23

De senaste två veckorna har varit så extremt skönt. Först drog jag till min mormor i Fasterud utanför Sunne i Värmland och spenderade 3 dagar med henne. Så otroligt behövligt och det var så skönt att få spendera lite tid med min lilla mormor som jag kommer sakna fruktansvärt mycket när jag flyttar. Jag var även på snyggingen Cathrins student, GRATTIS vännen :D

På lördagen (den 12 juni) satte sig jag och Patrik på en buss till Stockholm och KISS :) De två dagarna i Stockholm var super mysiga och KISS ägde trots det dåliga vädret, det var dock en jävla väntan innan de startade men det var det verkligen värt!!! Höjd punkten under kvällen var helt klart när de körde "I was made for loving you baby" (har snott en video på youtube bara för att ni ska kunna se lite hur det ser ut men så fort jag får tag på Patriks bilder och videor så kommer de upp här).


Efter Stockholm tog jag tåget mor Norrköping där jag nu har varit i en vecka. Är barnvakt till mina små kusiner Lovisa och Ludvig och min lilla syster Alice. Vi har varit i skärgården hela veckan och solat och mest haft det skönt. Å det har verkligen varit super skönt också ;) dessutom var ju vädret bra och vi har till och med badat i havet trots att det bara var 16 grader :)

I fredags tog jag bilen full med ungar hem till Örebro igen och igår fyllde min Alice 8 år. GRATTIS GRATTIS älskade syster :)

Idag sätter jag min i bilen igen och kör upp mot värmlands fina skogar igen ;) hela veckan och midsommar kommer att spenderas där med min fina släkt och alla underbara vänner som finns där :D


I fredags skulle jag ju ha åkt till Stockholm och ambassaden men fick inte till det så jag ringde och bokade en ny tid, så nu ska jag dit den 16 juli! Någon mer?? ;)


Min älskade vän Lisa drar till Australien nu den 28e och jag kommer sakna henne massor :) Men du kommer få det så himla bra baby, och jag kommer följa din blogg slaviskt så se till att uppdatera ;) LOVE<3

 

Nu kommer det lite bilder från mina veckor :D

     

Studenten Cathrin

    

Bilen                                             
           Mina snygga vänner


                              

                     I väntan på KISS                      T.G.I Fridays

    

INSANE (på grönan)                                  American Cookies

    

På grönan ;)


                                 

                Lovisa & Baltazar                        Jag (bakgrund Stockholm)

                                 

                Alice klättrade på drickabackar i Norrköping, hon klarade

                21 stycken innan hon välte.

    

Ludde spelar tennis                                Badning i havet

Moster Frida, Alice och jag badar i bubbelpoolen (utomhus)

                                       

                       Alice som tennisdommare        Blå-Dåre

    

Morbror Andreas latar sig i solen               Kusin Olivia och hunden Ragnar

      

Moster Frida och Morbror Andreas           Sovande barn i bilen påväg till Örebro


//Bye A.

 
 
Ingen bild

lisa

20 juni 2010 17:27

vad tror du jag kommer då? läser ju jääämt! men baby när fikar vi? nån dag i veckan eller till helgen? kom igen vi kan inte missa att ses innan jag åker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards