aworge

Alla inlägg den 27 april 2010

Av a.worge - 27 april 2010 18:05

I lördags kväll mailade jag till familjen utanför Chicago för att fråga hur det var med dem och fråga hur det gick för dem med tankande på mig (de har nämligen sagt att det skulle fundera lite på det) och pappan i familjen svarade och sa att de inte riktigt hade bestämt sig och så, de behöve tid att prata lite till och så sa han att de skulle höra av sig när de bestämt sig. Då tänkte jag väl typ att det skulle ta en vecka eller i alla fall några dagar för dem att bestämma sig om mig ock så. Men guess what :) igår kväll när jag hade myst klart med min lilla Wallander film så kollade jag bara lite fort i mailen och hade fått två mail, ett från pappan och ett från CC. Rubriken på mailet från CC var: "Good news from Cultural Care Au Pair", men jag tänkte liksom inte mer på det mailet, så typ mer ut som err reklam mail så jag började att läsa mailet från pappan och där han bland annat skrev: "We would love for you to come and join us and help us care for our children.". :D :D :D ahh jag typ sprang upp till mamma och Erik och berätta, blev ju SUPER glad. Hahahaha. Awesome :)
Så idag så ringde jag till CC och tackade ja till den här familjen och det känns super bra nu, bara en väldigt massa förberedelser att göra men det är ju tur att jag har ett tag på mig.
Avresa från Stockholm sker troligtvis den 13 augusti, ialla fall som det ser ut nu :D HAPPYFACE
 Men jag måste ändå säga att imorse när jag vaknade så började jag verkligen tvivla på att det här var vad jag ville, men troligen bara för att allt blev så verkligt helt plötsligt, jag tror i alla fall att det kommer bli bra :D
 
Kanske ska ta och berätta lite om familjen nu då, för er som är nyfikna :)
Det är familjen Bridel jag ska till som bor i en stor villa i Bolingbrook 35 minuter utanför Chicago, IL.
Familjen består av mamma Lori och pappa Brett, som bor i sitt hus med en hund (en engelsk mastiff) och sina tre barn, Britney Kajsa (6,5 år), Breton Kristian (4,5 år) och lilla Brianna Kirsten (1,5 år). Alla barnen verkar verkligen helt underbara :)
 
Så nu ska jag höra av mig till Brett ikväll och säga att jag har tackat ja och allt det där, sen hoppas jag på att få prata med de igen snart :D
 
//Bye A.

Ovido - Quiz & Flashcards