aworge

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Helt klar :)

Av a.worge - 13 april 2010 20:45

Det känns verkligen som om jag har en hel del att ta igen nu :) var ju ett tag sen sist. I lördags fick jag en ny match i La Jolla, CA men den försvann också ungefär lika fort som den kom in. Men idag blev jag i alla fall matchad med en jätte gullig familj i Bolingbrook, IL ca 30 minuter utanför Chicago. De har 3 stycken barn, två tjejer och en kille mellan 1 och 6 år, verkar verkligen jätte söta och så har de en STOR hund också, me like :) Hoppas nu i alla fall på att få höra någonting ifrån de, vore kul med lite action nu.


Det har även hänt mycket utanför au pair-fronten sedan sist. Fredagen kvällen spenderade jga med Erik, Sofia och Lisa hemma hos Erik och kollade på film, filmen visade sig i för sig vara rätt dålig men det var mycket värt med lite kompis-tid måste jag säga. Det var ett tag sen :) Även lunchen i fredags spenderades hemma hos Erik med de två tjejerna :) det blev tacos och en hel del skit snack, så värt <3

I lördags staplade det in 3 stycken värmlandska pojkar i mitt hus, Patrik, Robin och Erik kom hit för att kolla på Örebrokupen och det blev helt enkelt lite häng med dem och dessutom en massa häng på diverse restauranger, en mycket värd dag sammanfattningsvis. Kvällen spenderades på "Greken" med familjen och mormor, mys mys mys det :)

Och igår travade min älskade värmlänning in här igen, och jag fick världens sötaste halsband av honom. Tack älskling :D <3


Men trots att det bara är tisdag nu så är jag helt sjukt trött och till råga på det var mamma och jag och alice ute och gick i 45 minuter förut, det var otroligt skönt förutom de sjukt otrevliga skavsåren som jag fick på köpet så att säga.


Allt för studenten är nu i alla fall fixat och skoja inte att det känns skönt, har köpt: balklänning, skor (till bal), underkläder, frisör (tid bokad innan balen), balbiljett, studentmössa, studentklänning, skor (till studenten), biljett till studentfesten på Strömpis! HAR JAG GLÖMT NÅGONTING?

Skorna ser nu här, de är köpta på Din Sko men hahaha klänningen kommer jag tyvärr inte lägga ut någon bild på, det får bli en överraskning :D

 

Jag har säkert glömt att berätta någonting nu och jag lovar att försöka uppdatera oftare istället för att slänga in en såhär lång text, SORRY ;)

På fredag bär det av till Sunne på begravning också och sedan vidare till min värmlänning.


//Bye A.

 

 

 

  

 
 
malin

malin

14 april 2010 10:55

åh Chicago, får jag ett samtal ifrån ikväll :D har bara fått familjer därifrån nästan, haha!
lycka till med denna :D

http://wakoo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards