aworge

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Pirr i magen!

Av a.worge - 8 januari 2010 17:12

Okej just nu är det verkligen super dax för ett blogg inlägg. För oj va grejer det har hänt idag.

Min kära mor ringde för ca en timme sen och berättade att CC hade ringt till henne om hennes barn referens och grejer. Efter typ 5 minuter ringde en annan barn referens (Marie) och sa ungefär samma sak. Nu började dte verkligen pirra i min mage, för detta var ett tecken på att det verkligen var igång hela processen.

Efter samtalet med Marie fick jag ett sms från Andreas ( personlig referens) som sa att CC hade ringt till honom också och jag insåg då att CC nog kollar upp alla mina referenser redan idag (och jag säger redan eftersom jag skickade in ansökningarna i söndags).

Ungefär för 15 min sen ringde Ida från CC och hon var verkligen super trevligt och hon berättade att hon paratat med alla mina referenser utom en och att alla hade sagt mycket fina saker om mig   och så berättade hon lite om vad som kommer att hända nu framöver. Inom kort kommer jag få en konto på CCs hemsida så att jag kan hålla koll på om jag får några matchningar osv, hon berättade också att det kommer ta ett tag innan jag får en matck kanske eftersom familjerna som vill ha au pairer efter sommaren kanske inte har anmält sig än så vi får se   


Dessutom sa hon att efter min engelska intervju jag hade för ett tag sen så ligger jag på den bästa nivån av engelska skills   det gjorde mig mycket glad.


Nu ska jag åka iväg till min vän Sofia för en tacos/film kväll med de bästa: Kim, Lisa och Erik. Kommer blir great eftersom det är mycket behövligt.


//Bye A.

 
 
Tinde

Tinde

9 januari 2010 16:59

Woah, t o m jag blev lite pirrig när jag läste det där! Längtar tills det är dags för mig att confirm references! Först måste jag gå på mötet dock.. Hur var mötet, vad gjorde man liksom?

Alla papper utom referenserna och collaget är klart. Personligt brev har jag skrivit, så är väl det roliga kvar kan man säga... (collaget). Jag hoppas jag är klar till mötet redan så jag slipper posta, haha, jobbigt med frimärken!

Gud vad spännande det ska bli att läsa om dina matchningar också :D

http://theadventuresoftinde.blogg.se

 
malin

malin

10 januari 2010 20:34

Jag laddade ner det där picturecollagemaker för att se vad det var, men det går inte att spara bilder utan att köpa det va? :O

http://wakoo.blogg.se

 
malin

malin

10 januari 2010 22:50

Jahadu, ja men det lät ju som en smart idé (: får jag fråga hur mycket barntimmar du har nu än så länge`? (:

http://mmalin.wordpress.com

 
malin

malin

11 januari 2010 14:58

Jaha, ja jag åker ju med SI och man få bara ha max 50 timmar från släkt osv, så jag har typ bara 300 som inte är från släkt, känns som rätt lite :s men hade jag fått ha släkt är jag ju uppe långt över en miljard känns det som ;S menmen :P

http://mmalin.wordpress.com

 
malin

malin

11 januari 2010 20:09

Ja men äh, det ska säkert gå bra för oss båda (: någon kotte vill väl säkert ha en, haha!

http://wakoo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards