aworge

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

I drömmarnas värld?

Av a.worge - 11 januari 2010 17:00

Efter en dröm om min kära lilla syster inatt så känner jag verkligen inte för att åka iväg någonstans från henne och speciellt inte i ett helt år.

Drömmen handlade om att hon inte kunde klara sig utan mig (tänker inte gå in på detajer för drömmar verkar ju jätte skumma när man åter berättar de.) men det var verkligen en sån där dröm som känns så verklig när man vaknar och jag kände att jag behövde krama om henne imorse och självklart hade hon redan hunnit iväg till skolan när jag kom upp...

Det var bland annat då jag insåg hur jobbigt det kommer bli att inte kunna krama om sina nära och kära precis när man vill och känner för det...


Det är dessa dagar som man tvekar så mycket om USA som är de jobbigaste tycker jag, helst av allt skulle jag vilja vara helt säker på hela den här USA grejen och för det mesta så är jag de men så är det vissa tankar som bara förstör allt...


I går fyllde jag hela 19 år (börjar bli gammal nu xD ) och jag fick min efterlängtade laptop, som självklart ska med till USA och det ska bloggas så att det glöder i fingrarna   

Dessutom kom min kära Patrik hit också och det var riktigt skönt att få träffa honom igen   


  

Alice och jag, en solig dag i somras   



//Bye A.

 
 
malin

malin

12 januari 2010 23:34

usch, jag hade nåt liknande, jag åkte som au pair till usa, hamnade i en familj utan internet, utan telefon, utan bil, tänk dig lilla huset på prärien, jag fick inte tag på någon, ingen hälsade på och jag var helt ensam i ett helt år, och när jag kom hem var alla borta, ville inte åka till usa efter det :P haha

http://wakoo.blogg.se

 
malin

malin

13 januari 2010 16:09

haha ja, det är ju trots allt 2000-talet, så det ska väl gå bra ;D haha

http://wakoo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards