aworge

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av a.worge - 25 maj 2010 19:53

Duktigt nog att ta tag i lite au pair grejer nu när vi ändå inte har kvar någonting i skolan :) Så idag har jag skickat in följande:

  • CCAI (Cross-Cultural Adaptability Inventiry)- häftet. (det lila häftet)
  • Physician's Health Evaluation-pappret. (hälsoundersökningsgrej)
  • Kopia på pass och körkort.

Snart har jag ju tänkt mig att ta tag i visumansökningen också, men har verkligen inte orkat verkar liksom vara en hel del. Tar det lång tid?? :)


Att göra innan USA:

  • Fixa visumanökan + åka till Stockholm. (Ambassaden + CC)
  • Köpa adapter.
  • Skicka slutbetygen till CC.
  • Köpa presenter till familjen.
  • Köpa en resväska.
  • Fixa internationellt körkort.

Det här är dessutom bara saker som jag kom på precis nu, det finns säkert hundra olika saker TILL som jag måste göra. Är det någon som kan hjälpa mig att komma på saker som jag behöver göra innan USA så är jag tacksam :)

 

//Bye A.

Ovido - Quiz & Flashcards