aworge

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Hälsoundersökningar ska vara gratis!

Av a.worge - 3 maj 2010 13:17

Nu har jag ägnat några dagar åt att hitta en billig hälsoundersökning, och har konstaterat att det nog är det dyraste man kan göra. Svin dyrt äre ju och jag blev bara sur av att se alla priser, men sen blev jag tipsad om att ta kontakt med min skolläkare och se om han/hon kunde hjälpa mig. Och strike, nu har jag en tid den 19 maj kl. 10,20 hos min skolas läkare. Det är dessutom helt GRATIS, happyface. Så om ni håller på att kolla runt så rekomenderar jag er verkligen att ta kontakt med er skolläkare, det är verkligen värt det!


VALBORG blev inte riktigt som bi hade tänkt oss i år, precis som alla andra år känns det som. Man har på något sätt höga förväntningar när det är sånna här högtider och oftast så blir det inte alls som man har tänkt sig, det är i alla fall vad jag har fått uppleva. Så hädan efter så ska jag minsann inte ha några förväntningar alls på högtider utan bara ta de som de kommer och hoppas på det bästa. Brukar bli bäst så..


Nu är det inte heller långt kvar till den efterlängtade studenten, närmare bestämt en månad exakt imorn. Hur gött låter inte det?? :D

Men jag börjar ändå känna mig lite så stressad, för det är en hel del i skolan som måste bli klart nu på kort tid...men men det är bara att kämpa på för om en månad äre över :)


//Bye A.

 
 
malin

malin

3 maj 2010 18:59

där stå det alla familjemedlemmars namn osv, deras födelsedatum osv (: det måste ni med beställa :O så bara att ringa till ditt skattekontor och be om "120 personbevis" så skicka dom hem det på posten :D

http://wakoo.blogg.se

 
malin

malin

3 maj 2010 20:34

Nej men du kanske få veta sen :D jag vet iaf att de på CC måste ha ett sånt också, det är till ambassaden, så det är ett måste :D

http://wakoo.blogg.se

 
malin

malin

3 maj 2010 21:04

då bör det komma vilken dag som helst !:O

http://wakoo.blogg.se

 
Louise

Louise

3 maj 2010 22:43

Tack för tips om skolläkare! Det ska jag genast kolla upp! :D Jag heter förresten louise, och ska också åka som au pair till sommaren/hösten. Är i matchningsprocessen nu :)

http://louisehelen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards