aworge

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Bullshit

Av a.worge - 9 maj 2010 10:57

Okej nu har jag ärligt talat tröttnat på allt snack. Allt detta snack om att CC är en dålig au pair firma och allt vad det är.

Det som stör mig allra mest är att snacket kommer från människor som inte ens åker  med CC utan bara har hört en massa om de och läst massor om de på bloggar ock så vidare. Att skriva en massa bullshit om CC utan att vara säker på vad man säger är nog det fegaste man kan göra, och nu är det nog väldigt många som tror att jag försvarar CC pga av att jag åker med de. Men det hadlar verkligen inte om att försvara utan det handlar om att jag är fruktansvärt trött på folks snack.


Ni som åker med CC eller har åkt med CC, visst snacka skit ni, ni har ju ändå upplevt det själva men ni andra, DET RÄCKER NU! Ta och konsentrera er på era egna företag och familljer.

"CC är sämst, alla som åker med de hamnar i rematch"   Jävla skit snack, för det första, den människan som säger att alla hamnar i rematch - vart fan har du fått dina siffror i från? Drömmen du drömde inatt kankse? För det stämmer verkligen inte, det är möjligt att det är många som hamnar i rematch men då är min fråga, Hur kan det vara CCs fel? Det kan ju vara någonting så enkelt som att au pairen och familjen har missuppfattat varandra under samtalan, och hur svårt är det egentligen? Man missuppfattar ju varann på telefon jämt, och det ska väl inte behöva gå ut över CC. De flesta rematchningarna jag har hört om (inom CC) så handlar det om att familjen har ett husdjur som au pairen inte tål eller någonting så simpelt.


Snacket om att alla som åker med SI är jätte nöjda jämt är ju också helt sjukt, det stämmer verkligen inte. Klart att många är nöjda men det är de på CC också. Och anledningen till att ni som inte åker med CC får höra att allt är dåligt är väl inte så konstigt, folk skriver ju bara som säker när det inte är bra. Det är ju väldigt sällan som någon skriver att allt gått bra (när det har det) men om någonting är dåligt så skriver man fort som f.n om det. Det vet jag ju själv att jag också gör.


Men alla au pair firmor har sina dåliga och bra sidor och det är väl bara att inse, ingen är perfekt. Så snälla skriv bra och roliga saker på era bloggar istället, det är ingen som vill läsa en massa skitsnack.



//Bye A.


 
 
malin

malin

9 maj 2010 12:25

antar du läste mitt inlägg (; lugna ner dig lite, du får läsa hela mitt inlägg med "det händer inte alla" .. du skriver "alla hamna i rematch med CC" :P

http://wakoo.blogg.se

 
Lina

Lina

10 maj 2010 15:12

AMEN till det!
Jag bor i Wrigleyville, 10min från downtown med cta-tåget.
Hör gärna av dej när du har anlänt så kan vi träffas!

http://usathroughmygreeneyes.blogspot.com

 
marieke

marieke

19 maj 2010 22:56

bra där! jag är faktiskit också trött på alla ska klaga. men som sagt negativ kritik syns alltid mer än positiv kritik vad det än gäller;D (precis som du säger)

http://www.maarieke.blogg.se

 
Hanna

Hanna

15 juli 2010 15:49

Jag tror det är så här att det finns i alla orginistationer att några går i rematch. Redan när jag åkte på språkresa hörde jag att CC inte var bra (jag åkte då med STS precis som nu). Sedan när jag valde att åka som Au Pair, tyckte jag det var "lättast" att åka med STS eftersom jag hade åkt med dem innan och jag blev supernöjd! Men jag läser många bloggar nu och de Au Pairer som pratar mest om att deras orginistation är dålig är CC. Men jag tror ändå det är från person till person...

http://hannalarssonaupair.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards