aworge

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

TSA lås

Av a.worge - 15 juli 2010 19:24

Nu börjar det verkligen hända grejer och det känns som om jag verkligen behöver blogga varje dag, för det händer liksom saker varje dag.

Idag har jag varit iväg och köpt en bagagerem med kod + TSA lås. Det ska man tydligen ha när man reser till USA, ifall de i tullen behöver kolla i ditt bagage så behöver de inte bryta upp väskan om du har ett TSA lås ;) smart egentligen!! Men överallt där jag har tittat så har dessa lås varit svin dyra. T.ex på http://strandlins.com/product.asp?product=3156 där låsen kostar nästan 400 kr. Jag ringde därför till min mormor som rest mycket i USA och frågade om lås. Hon rekomenderade ett på Clas Ohlson som bara kostade 89 kr (http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147388292), jag blev lycklig!!! :D De dyrare kanske är bättre och så vidare, men så länge de funkar så är jag nöjd :)

  

Bagagerem med kod + TSA lås från C. Ohlson.

 

Imorgon bär det av mot Stockholm för ambassad besöket och Eric (mammas man) har erbjudit sig att följa med och köra mig upp dit :) Hur snäll är han inte och det tackade jag självklart JA till ;)


//Bye A.

 
 
Lisa

Lisa

16 juli 2010 03:06

hola!! vad jag har for mig pa dagarna, hmm lets see vi har ju haft slakt har hela tiden medan jag varit har sa vi har mest gjort saker med dom.. men jag tror att vi ska in till "stan" idag och fixa lite olika saker, du forstar jag behover nat nummer for skatt och for o fa numret behover man andra saker typ bankkonto och pass mm.. hehe sa ska kolla upp reglerna for allt det dar.

maste du ta om ditt korkort? eller hur funkar det?

assa amanda hun alla angrar vi oss, jag har borjat gjort det typ nar jag ska lagga mig och sova pa kvallarna och man liksom tanker efter. men skit i det, ak bara! allt dar hemma finns liksom kvar det gor inte din chans i usa.. sa bit ihop tills du aker nu och nan manad nar du ar dar, sen kommer det vara helt okej! bestam dig liksom for att det ar okej att vara lite homesick.. hoppas du forstar hur jag menar :) annars sitter jag i samma jakla sits sa det ar bara att du mailar :) ok hun?

KRAM


http://lillasysterkanin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av a.worge - 26 mars 2012 15:40

Nu har det gått ungefär 1½ år sen som jag snabbt dippade ner mina fötter i USA för att känna på au pair livet, men lika fort som jag kom fram, ungefär lika fort kom jag hem igen.   Jag har aldrig under detta året hemma igen ångrat mig för att jag...

Av a.worge - 6 september 2010 20:28

JAG ÄR HEMMA IGEN, för de som missat det. Jag trivdes inte i familjen (av massa olika anledningar). Jag trivdes inte i USA. Jag längtade hem. Och jag har inte ångrat för en sekund att jag åkte hem.   Tjejerna jag träffade på skolan i NY v...

Av a.worge - 25 augusti 2010 20:28

Äntligen är jag inte kvar hos familjen i Bolingbrook, det känns så sjukt lättande och skönt. De var konstiga på sitt sätt och det är ingenting jag kan göra åt det. Nu bor jag i alla fall i Romeoville, ca 10 min från det andra stället med min LCC (som...

Av a.worge - 23 augusti 2010 23:23

Idag har jag pratat med min mamma, och jag förstår verkligen heller frustration över att hon tycker att jag ger upp för lätt! Men jag ska meddela att jag har inte gett upp, igår hade jag det och förut idag också men nu, nej nu ska det få en chans til...

Av a.worge - 22 augusti 2010 18:57

Många undrar säkert hur jag har det här i Staterna och här kommer sanningen en gång för alla. Jag har det inte bra för fem öre. Redan i måndags när jag anlände till au pair skolan i NY så kände jag att allt var fel och jag ville redan då bara åka hem...

Ovido - Quiz & Flashcards