aworge

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Pölse, billig öl, bilhaveri, campning, Henke Larsson, bad & sol, bröllop, vernissage. Ja det har hänt mycket sen sist!!

Av a.worge - 25 juli 2010 14:22

Precis som rubriken säger så har det hänt skit mycket sedan sist ;) i tisdags så mötte P upp mig i Helsingör och käkade lunch med mig och mamma, Eric och Alice. Maten var riktigt ruten på stället som vi valde och jag var då otroligt glad att jag precis innan hade tryckt i mig en röd pölse. Även om det inte är jätte gött så hör det faktiskt till att ha ätit en när man är i Danmark :) Jag fick mig dessutom livets chock när jag gick in på toaletten och såg en speciell soptunna till sprutor, rakblad och annat som man använder vid knarkintag, ingenting som man är van att springa på i Sverige inte... Efter lunchen gick jag och P in på en vanlig mataffär och fundade på lite olika cidrar och öl sorter som inte finns i Sverige, alltid lika kul. Väl på färjan över till Sverige igen så fyndades det lite billig öl och billigt vin.

I Helsingborg stötte vi på vår första mot gång under denna semestern, bilen stannade mitt i en stor rondell och ville inte starta så en bergningsbil fick komma och dra igång oss. Sen stannade bilen igen typ 2 km bort, Happyface vi var då...nej!! Efter många om och men kom vi i alla fall fram till vårt mål, Torekov. Vi åt en mycket god middag och badade, dessutom hann vi springa på Henke Larsson + familj vid hamnen ;)

Dagen efter (onsdag) lyste solen och det var 25 grader redan klockan 10 så vi satte oss i bilen (som faktiskt startade :O) och åkte till Tylösand där vi låg hela dagen. Massa bad och sol som gjorde dagen helt underbar :D På kvällen åkte vi till en strand i Ängelholm och övernattade där, och vaknade till ett genomblött tält. Vi åkte direkt till Höganäs och Lerbergets camping där vi tog in i två nätter. Vi mötte upp mormor och morfar och moster med familj och badade i Arild. Fick då höra att mina små kusiner hade träffat Zäta på Statoil i Höganäs och det visade att han skulle gifta sig där dagenefter med Emma :) Så ja, vi befann oss i bröllopsstaden igår :D Ska ni någon gång åka till Höganäs så rekomenderar jag verkligen badplatsen i Arild, helt underbar :) P och jag jagade lite krabbor med händerna och lyckades i alla fall fånga EN :)

På kvällen blev det restaurang mys med moster och kusinerna :)

I fredags öppnade mormor sin vernissage i Galleri Hoddan vid Lerbergets hamn så vi var där och kollade sen på kvällen var det ett jäkla stå hej då det var sillgrillning i hamnen och sjukt mycket folk :)

I lördags begav vi oss uppåt i landet igen för att komma närmare hem då vi var ganska mätta på campinglivet...vi hamnade tillslut i Lidköping vid Vänern. Vi grillade på stranden och P lyckades låsa in sin bilnyckel i bilen, tur som det var så hade vi redan satt upp tältet då.

Idag på morgonen fick vi dock (eller i alla fall P) kasta en sten genom bakrutan för att komma åt nyckel och vi kände då att vi var väldigt klara med campingen så vi åkte hem och är nu i ÖREBRO :D

Ikväll ska vi bara ta det lugnt (vilket vi behöver) och ska passa på att se Eclipse på bio :) ÄNTLIGEN!!!

Mitt VISUM har kommit också, as coolt att ha ett sånt i sitt pass :D